Lykkelitens bursdagsgave fra verdens beste bestemor

Dette flotte settet fikk lykkeliten av min mor på to-års dagen sin ( les: Min mor: norges hekledronning )

Mariusgenser, bukse og lue.

Ett kjempefint sett som er gull verdt nå når vi går vinteren i møte.

Til jul fikk han også mariusgenser og lue med klaffer

og den første julen fikk han denne fine mariusbodyen og jeg fikk den fine genseren min.

Jeg elsker mariusgenseren min, men er så redd for den at jeg bare har brukt den på 17 mai.

Men nå har jeg fått streng besked om å bruke den, for hun kan strikke mere hvis det trengs.

Flinke, snille mamman min ♥

Denne bodyen har jeg tenkt å prøve å lage pute av.

Ha du mariusgenser, eller noen av de andre mariusduppedingsene?

I går så jeg at de blant annet hadde en slikepott med mariusmønster på jernia 🙂

 

Nå hører jeg at lykkeliten ligger å skravler i sengen sin.

“Batteriene er ladet” og vi er snart klare for en tur ut i høstværet ♥

 

Ha en fortsatt fin dag!

Klem fra Engla

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 


#mammablogg

#mote #DIY
10 kommentarer
    1. Jeg har Marius-genser fra skikkelig gamle dager, som jeg fant igjen hos mamma i fjor 🙂 Den er fra jeg gikk i 8.klasse, men den passet fremdeles 😀 Herlig. Hvit, med blått og rødt på 🙂 Dere var jo bare kjempefine begge to, og den bodyen er vel alt for liten ja, så her måtte det NYTT til. Håper du har hatt en fin dag i høstværet og trilletur 🙂 Klemmer til fineste Engla <3

    2. så flinke bestemor lykkeliten har da :))marius har jeg faktisk aldrig hatt,hvet att min mann hadde en gang i tiden,men hvor den genseren har tatt veien hvet jeg sannelig ikke 🙂

    3. Å så flott dere er i Mariusgensre <3 og er jo kjempestilig å lage pute av den bodyen.
      Jeg hadde mye strikkegenser før for mange år siden, da strikket jeg alt selv. Min eldste datter fikk seg Mariusgenser som farmoren strikket til henne. Ellers er jeg ikke så glad i å gå med strikkegenser.
      Klemmer

    4. Det er jo bare så lekkert med Marius mønsteret, både i original farge og andre kombinasjoner. Selv har jeg ikke noe, men har strikket både luer og langlester til eldstedatteren 🙂

    5. Noe sååååå nydelig 🙂
      ¤ ¤ ¤ kjekt at du også har en lykkeliten 🙂 min lykkeliten
      er nå stor og lykkelig 😀 <3

    6. Mariusklærne er så fine!! Lykkeliten blir den fineste gutten på mil i det settet der <3
      Jeg liker det best i de orginale fargene som dere har 🙂 Mange strikker det jo i neonfarger og det er kult det, men for meg er den ekte akkurat som deres 🙂
      Mammaen din er jo helt konge med pinner og nåler!!
      Ha en fin-fin kveld
      Stordigersværkjempeklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg