Hullet i fortauet

En liten metafor

Dag 1. Jeg vandrer nedover gaten. Der er det et hull i fortauet. Jeg faller nedi og føler meg hjelpesløs. Det tar kjempelang tid å klatre opp for å komme seg ut av hullet.

Dag 2. Jeg vandrer nedover den samme gaten, og denne gangen later jeg som at jeg ikke ser hullet. Jeg faller nedi igjen og forteller hele tiden meg selv at det ikke er min feil. Det tar lang tid å komme seg opp og ut av hullet.

Dag 3. Jeg er i den samme gaten, der er det et dypt hull. Jeg ser det, faller nedi igjen, det er blitt en vane for meg, et mønster. Jeg vet hvor jeg er. Det er min feil, jeg kommer meg opp og ut.

Dag 4. Jeg er i den samme gaten. Jeg går rundt hullet. Jeg vet at det er der og at jeg vil falle nedi det igjen.

Dag 5. Denne morgenen velger jeg å gå ned en annen gate!

(Fra Den tibetanske boken om livet og døden)

Kanskje dette er nettopp den dagen hvor du velger å gå en annen vei en den du vanligvis går ♥

Med ønske om en herlig dag til deg fra Engla


6 kommentarer
    1. Ahhh.. vakkert.. den likte eg godt.. Enig.. Ein kan ta andre veiar. Helsing ein som held på meg akkurat det akkurat no. (jobbsøk-byttebeite-komesegutavdriten)
      Takk for fint innlegg på formiddagen. Kloke ord.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg