“Nytt” teppe med tekstilfarge

Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle farge dette gulvteppe oransje, men det skulle fort vise seg å ikke være så lett som jeg trodde å få tak i fargen.

Når jeg først har bestemt meg for noe skulle jeg helst ha gjort det i går.

Ingen av butikkene jeg oppsøkte hadde fargen jeg var ute etter, men på nettet fant jeg det jeg søkte i butikken stoff og stil.

En utrolig spennende butikk, som jeg garantert kommer til å handle mer fra.

Noen få dager etter at jeg hadde bestillt, lå pakken endelig på posten her i Spydeberg og her ser du resultatet.

Romeo, min datters hund elsker teppene mine, så han fant seg raskt til rette på det nye teppet ♥

Så da er vi ihvertfall to som er fornøyd med teppet ♥

Har du prøvd tekstilfarge?

 

Med ønske om en herlig torsdag til deg fra Engla

 

#DIY

#interiør
14 kommentarer
    1. Det ble kjempefint!!! Elsker fargen på det. Åsså så fin hund oppå 😀
      Jeg har prøvd tekstilfarging for mange år siden og jeg husker enda min mors fortvilelse over alle de grå plaggene hun fikk da hun brukte maskinen etter meg :-/ Jeg regner med at fargene er blitt bedre enn for 20 år siden 😀 Mulig jeg tør å prøve igjen nå snart…
      Ha en kjempefin dag Englavenn
      Klemklem

    2. Fru Stussli: Tusen takk <3

      Ja da skjønner jeg at hun ble fortvilet, hadde det enda blitt lilla, turkis eller oransje, men grått liksom 🙂

      Jeg har ikke hatt noe problem med at det har ødelagt noe tøy i ettertid.
      Det sto på pakken at man skulle vaske gummilistene grundig med klor, men det har jeg faktisk glemt...
      Så løp og kjøp, dette er gøy 🙂

      Ha en finfin dag du også Bentevenn <3
      Klemmenestenflat

    3. Det ble knallfin farge 🙂 Så herlig når sola skinte inn på det. Fin høstfarge <3 Jeg farget alt svart i min ungdom 😀 Ble for det meste grått.. Håper du får en herlig torsdag Englamor 🙂 Stooor klem <3

    4. teppet ditt ble helt nydelig,fargen var så varm og fin 🙂
      Jeg farget mye i mine unge år,da var det veldig populært å forlenge tøyets levetid med ny farge 🙂

    5. Det ble fint <3 og i "min" farge som jeg liker så godt, og passer så godt til mørkebrune møbler.
      Tekstilfarger har jeg aldri prøvd.
      Stoff og Stil er jeg mye innom, den ligger ca 7 min med bil fra meg.
      Ønsker deg en strålende dag
      Klemmer

    6. Kjempefint teppe. Jeg satt nettopp å tenkte på at om jeg skulle prøve meg på slik hekling, ville jeg aldri funnet filler i riktig farge. Og her kom svaret:) Farger er viktig for meg;)
      Jeg kan egentlig sitere “fruensvilje” når det gjelder farging av tøy. Jeg har farget mye, men det er mange, mange år siden:)
      Ha en superflott dag, kjære Engla:)
      Klem<3

    7. Det ble kjempebra. Jeg har farget før jeg river og hekler, det har også gått kjempebra..fikk nyanser da også..
      Denne fargen ble bare helt topp:)

    8. Den fargen ble bare helt knall! :o) Helt min smak.
      Har forsøkt tekstilfarge i forrige århundre en gang. Men det var på litt uts tøy .. og resultatet ble vel ikke helt perfekt heller, ettersom jeg husker. ;o))

    9. Så flott 🙂 jeg har farget mye ull tøy til barna, ull undertøy er jo så lett at blir flekkete,også har jeg farget det lyseblå etter storebror så det har blitt lilla til lillesøster 🙂 Da farger man for hånd,med å putte alt i en sink balje og rører jevnlig også inn i maskinen,enkelt og greit og flott resultat 🙂 ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg