En oransje drøm…

Jeg har lyst til å bytte ut litt av det lilla her hjemme med en dæsj oransje

og her kan du se litt av det jeg fant på nettet ved å søke etter oransje “duppeditter”.

















De fleste bildene er hentet fra Ikea og Ellos.

Jeg synes oransje er en utrolig varm og herlig farge og hva er vel bedre nå når kulden snart setter inn.

Tror jammen jeg skal starte med å kjøpe oransje tekstilfarge og farge dette gulvteppe og noen duker.

Det sies at hver farge påvirker kroppen vår fysisk, emosjonelt, mentalt og spirituelt og at oransje er :“fargen for glede og livsappetitt, den tar frem barnet i oss og likeledes den feminine part av vårt vesen, seksualitet, kroppsforståelse og kroppsbevissthet. Lar deg også kjenne at livet er en lek, noe de fleste av oss glemmer i vår travle hverdag. Men for voksne som for barn er det viktig å kunne være seg selv, slippe seg litt løs til tider. Stikkord for denne fargen er: Glede ? Uavhengighet – Ideer ? Livsappetitt.”

Liker du orasje?

 

Med ønske om en fortsatt fin dag til deg fra Engla♥

 

Minner også om → gavedryss…←  med trekning 1 september

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 


9 kommentarer
    1. Orange er herlig!! Skikkelig gladfarge og varmfarge og morofarge 🙂 Stusslihjemmet har masse orange og gul 🙂 Spisestuestolene malte jeg jo orange i vinter 😀
      Gleder meg til å se!
      Ha en strålende helg!
      Klemme-neste-flat

    2. Fru Stussli: Ja jeg har hatt oransje perioder før og elsker den fargen <3
      Husker spisestuen din godt, for det var en av de første innleggene dine jeg leste 🙂
      Den ble kjempetøff, flott og unik!

      Ha en strålende helg du også fineste Bente <3
      Klemme-helt-flat (hihi)

    3. ritahobbyfoto: Vi har alle våre favorittfarger både når det gjelder klær og hjemme vårt 🙂
      Jeg elsker oransje og bruker det gjerne på klær også, men da helst på sommeren. Vet ikke helt hvorfor, men kanskje fordi den passer meg best da jeg er brun 🙂

      God helg!

    4. Oransje er fint 🙂 Og jeg bruker litt sånn fersken-oransje innimellom. Driver og hekler i gult og oransje nå 😉 Hadde jeg vært deg, hadde jeg startet med sjokoladen jeg 🙂 Og siden kanskje laget noe oransje 🙂 Ha en nydelig kveld Engla-venn 🙂 Skviseklem fra Frodith <3

    5. Jeg liker veldig godt oransje og har mye av det hjemme. I går la jeg ut et innlegg der jeg viser den oransje veggen i stua vår. Oransje som farge har fulgt meg i mange år. Nå mest i interiøret, men tidligere også i klær og i brudebuketten 🙂

    6. Jeg hadde en “Hemmelig oppussing” i fjord sommer når mamma var på ferie, og da innredet jeg stua med en del oransje. Sydde putetrekk og løpere osv… Stoffet kjøpte jeg på Ikea; kanskje de har det enda? Et knall oransj med søte fugler på 🙂

    7. orange har jeg vært glad i siden jeg var jentunge :))fikk jeg velge farge på klærne mine selv gikk jeg for orange og gult.
      Det blir råstilig om du greier å farge det teppet orange

    8. Oransje er en varm, flott og herlig farge som jeg liker veldig godt. Bruker jeg farger i huset så går det i oransje, men i går fikk jeg meg 2 nye pynteputer til sofaen i lilla, uvant men kjempefin farge det også.
      Ønsker deg en strålende helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg