15 kilo vinterfiller er i hus og enda ett teppe er ferdig

Ja noen sikrer seg vinterveden og får den trygt i hus og andre…,

ja de sikrer seg tilstrekkelig med tøyfiller til kulda setter inn.

De siste ukene har jeg hatt noen timer hvor jeg jevnt og trutt har sittet og klippet opp lakner og dynetrekk i remser og i dag da jeg satte kurven på vekten viste det seg å være 15 kilo.

Men jeg klarer jo ikke å vente helt til vinteren med å begynne å hekle igjen, så i dag lagde jeg dette teppet

Fremgangsmåten finner du her → Heklet gulvteppe av “gamle filler” – steg for steg

I bakgrunnen ser du også en av de gamle trekassene jeg kjøpte for ett par uker siden.

Oppi den har jeg blader og hekletøyet mitt 🙂

Nå skal jeg sette meg ned å fortsette på enda ett teppe ♥

Har du gjort noe kreativt i dag?

 

Ønsker deg deg en fortsatt fin kveld!

Engla 

 

 

Minner også om → gavedryss…←  med trekning 1 september

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 

 

28 kommentarer
    1. Herlig!!! Da er du klar for vinteren og dager der det ikke lar seg rive ute 🙂
      Kjempefin, lys og morsom fillerye du har laget i dag! Hvor stor ble den? Jeg har akkurat sendt av gårde en bestillingsrye og armene trenger nå en pause. De siste rundene er skikkelig tunge. Det jeg sendte nå veide 4,9 kg da den var ferdig 😛
      Ha en finfin kveld flinkeste Englavenn <3

    2. Så fint teppe! Jeg heklet et til frøknas rom i vår 🙂 Jeg snufser og hoster og er slapp, så det har blitt lite kreativt på meg. En av de nærmeste dagene skal jeg gjøre ferdig bordkortene til dåpen. Det blir kos 🙂 Kanskje blir det noen hjemmelagede takkekort også i samme stil som invitasjonene.

    3. Har strikka og strikka .. men det er ikke så veldig kreativt da. Og ikke har det en slik vekst som prosjektene dine heller. Går sakte men sikkert fremover. Dåpslua nå. Blir sikkert ferdig i natt når jeg bare kommer meg hjem fra jobb. ;o) Ha en fortsatt fin kveld.

    4. Fru Stussli: Tusen takk kjære fine Bente <3
      Ja, det er deilig å ha masse ferdigrevet, for da er det bare den morsomme "jobben" som gjenstår 🙂
      Nå har jeg pakket bort teppet, men tror det endte på ca 1m i diameter. Tenkte det var lurt og lage noen litt mindre tepper også.
      Greit å ha foran døra, sengen på badet eller lignende.

      4,9 kg blir tungt ja...hvor stort var det da?

    5. dandilion: Tusen takk <3
      Vi har også hatt en periode med snufsing og hosting og da mister man liksom helt piffen, så det skjønner jeg godt.
      Koselig å lage egne bordkort da 🙂

      Ønsker deg god bedring og en fortsatt fin kveld!

    6. KJempefin rye du hadde laget i dag 🙂 Skal du ha teppet selv? Og de fillene var det de gule og røde som lå der??? Ååå, DE blir fine de… det ser jeg nå allerede 🙂 De er så herlige farger 🙂 Jeg har ikke vært stort annet kreativ enn å snekre et blogginnlegg til i morgen 🙂 Ingenting med hendene 🙂 Men jeg fikk bilde fra fine lille supermann som har fått Frode Fabeldyr i hus 😀 Og han var søt med det hekla-dyret over seg 😀 God klem

    7. Gubbelure har vedsjuken hver sommer/ høst, du har fillesjuken, je har litt av den je å, men lever kanskje mest fra hand til munn. Hehe
      Du får til lyse fine ryer, heldig du som har lyse filler. Kjempefin ryer ;)har du…

    8. frodith: Tusen takk søte deg <3
      Dette teppet har jeg tenk å selge, for åpner det snart ikke plass til flere tepper her. Ett på badet nå, så er det fullt her 🙂
      Herlig med det hjemmelagde fabeldyret hadde vært gøy om det ble favorittkosebamsen da <3
      Go'klem til deg også fine frodith <3

    9. Hanne: Tusen takk Hanne <3
      Ja jeg har virkelig blitt bitt av fillebasillen og nå da det har vært så mye fint vær har det vært greit å sitte ute å rive litt 🙂

    10. Marit: Strikking er jo så absolutt kreativt synes nå jeg. Beundrer deg som er så flink med strikkepinnene. Startet på ett prosjekt før sommeren jeg, men måtte kaste inn håndkle 🙂
      Ha en riktig fin kveld og kos deg med strikketøyet da du kommer hjem 🙂

    11. Herlighet for en stabel 🙂 da har du arbeid i vinter.
      Filleryen var kjempefin, og fine lyse farger.
      Jeg har begynt på en ny veske, litt usikker på om jeg var helt fornøyd. Søm jobben er grei, men usikkerheten er det at jeg har sydd englevinger i samme farge og stoff som er på vesken, alt i svart, syntes kanskje de svarte vingene ikke kom tydelig nok frem. Men får se når jeg er ferdig. Lurte på om jeg skulle sy hvite englevinger og vesken i svart, men kanskje kontrasten blir for stor.
      Ha en fortsatt fin kveld <3
      Klem

    12. fruensvilje: Tusen takk <3
      Ja det er sant 🙂
      Det går utrolig fort når man setter igang og vipps så er det tomt for nøster igjen, men da kan jeg kanskje prøve å finne på noe annet lurt en stund også 🙂

    13. Lisbeth Pedersen: Tusen takk fine Lisbeth <3
      Ja det er mange nøster, men det går fort unna, så jeg må nok fylle på mer 🙂
      Nå ble jeg kjempenysjerrig på vesken din altså!!!
      Englevinger er alltid en vinner hos meg <3
      Gleder meg til å se 🙂
      Til svart kan man jo nesten ha hvilken som helst farge.
      Lykke til flinke deg!

      Klem fra Engla

    14. Elisabeth: Tusen takk <3
      Ja man vet liksom aldri helt hvordan det blir, for selv om dynetrekket er aldri så fint tenger ikke teppet bli like fint og omvent 🙂

    15. Livsrom: Tusen takk, ja her har det gått unna med filleriving. Synes nesten det er det som tar tid…

      Ha en fin dag fine Liv <3
      Klem til deg fra meg

    16. ladyaugust: Tusen takk fine Lady <3
      Ja disse teppene er faktisk ganske fort gjort, det er bare det at rivinga tar like lang tid 🙂
      Ha en finfin dag kjære deg <3
      Klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg