DIY – Spisebrikke av laken

Et laken, en saks, en heklenål og jeg er i gang

I helgen snakket jeg med ei venninne fra Trysil.

Hun hadde vært innom bloggen og likte så godt dukene jeg har laget til trommelbordene ute.

Du kan lese mer om dem på linkene under

En skikkelig filledag

DIY Ett stk laken = Ny hekleduk til trommelbordet

Etter å ha sett dukene hadde hun så lyst til å lage seg spisebrikker, men visste ikke helt hvordan.

Jeg tok utfordringen på strak arm, så denne “oppskriften” er laget spessielt for deg Kristin ♥

 Frem med laken og saks

klipp litt og riv resten, til du nærmer deg enden. Remsene skal være ca to cm brede.

I stedet for å rive helt ut gjør du som vist på bildet over, da blir hele lakenet en lang remse og man slipper å skjøte)

Fortsett sånn og vipps så er du i gang med ditt første stoffnøste

Når nøstet er ferdig er det bare å finne frem en heklenål i str 10.

Dette er første gangen jeg bruker mindre pinne enn “gullpinnen” i str 15 på fillehekling, men jeg tenkte at det ble finere med litt smalere strimler og mindre pinne på dette prosjektet.

Fremgangsmåten finner du her →Heklet gulvteppe av “gamle filler” – steg for steg

Jeg stoppet å hekle da spisebrikken målte 35 cm og her ser du resultatet.

Eller man kan rett og slett bruke den som en liten duk.

Dette innlegget er spesielt laget til min venninne,

men jeg håper det kan være til nytte for flere som kanskje har lyst på lakenspisebrikker 🙂

 

Men ønske om en herlig kveld til deg fra Engla ♥

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 

 

#gjenbruk #redesign #DIY #interiør #tips #ideer #hobby #kreativt #spisebrikke #hekling #oppskrift #håndarbeid #interior #interiör #hekletspisebrikke #diyspisebrikke #diytips #sds
32 kommentarer

Siste innlegg