Ovnsbakte småpoteter

I dag kom verdens beste storesøster Vibeke hjem for å spise middag med oss ♥

Hennes store favoritt er POTETER.

Kokte poteter, stekte poteter, pommes frites, hasselbakte poteter, gratinerte poteter, potetmos, potetsalat, ja og selfølgelig potetgull.

Bare det har POTET i seg går det ned på høy kant.

Vibeke ønsket seg til og med poteter i julegave hun, da hun var lita ♥

Så i dag var det altså POTETER som sto på menyen her og da valgte jeg å lage ovnsbakte småpoteter.

Fremgangsmåten får du her:

Bland småpotetene med olivenolje, salt, pepper og finhakket hvitløk

Legg potetene i en ildfast form og stek de midt i ovnen på 200 grader i ca 30 min.

Snu litt på potetene underveis.

Etter ca 15 min puttet jeg også noen cherrytomater oppi formen og rullet de godt i oljen.

Ovnsbakte tomater er nemlig en av mine favoritter.

Til potetene hadde vi kyllingfilet som jeg laget på denne måten.

Resultatet ble ett godt og smakfullt måltid som egentlig gjorde seg selv ♥

og Vibeke,  hun var veldig fornøyd med potetene og enda mer fornøyd da hun fikk med seg en doggy bagg med restere hjem 🙂

 

Med ønske om en fortsatt fin kveld til deg fra Engla

 

#oppskrift
5 kommentarer
    1. Mmmmm sånne poteter er deilige. Lenge siden vi lagde sånne i Stusslivegen og det må det bli en årnigs på 😀
      Koselig med søsterbesøk tenker jeg. Heldige henne som fikk slike poteter av snilleste Engla <3
      Natta Englavenn

    2. Fru Stussli: Ja storesøsterbesøk er alltid stas, både for lykkeliten og Englamor 🙂
      Jeg synes ofte poteter blir litt i mektigste laget for meg, men en gang i blandt er det greit og da er det også ekstra koselig å be Vibeke på middag siden hun er så glad i poteter <3

      Ha en fin kveld søte deg <3
      Klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg