De fire leveregler

VÆR REN I ORD.

snakk med integritet. Si bare det du mener.

Unngå å misbruke ord til å snakke stygt om deg selv

eller å sladre om andre.

 

TA IKKE NOE PERSONLIG

Ikke noe av det andre gjør, er på grunn av deg.

Det andre sier og gjør, er en projeksjon av deres egen virkelighet,

deres egen drøm.

Når du er immun mot andres meninger og handlinger,

vil du ikke bli utsatt for unødig lidelse


LA VÆRE Å FORUTSETTE TING.

Våg å stille spørsmål og uttrykke det du virkelig ønsker.

Kommuniser med andre så klart du kan for å unngå misforståelser.

Denne ene leveregelen er nok til at du kan omskape hele livet ditt.


GJØR ALLTID DITT BESTE.

Ditt beste vil forandre seg fra øyeblikk til øyeblikk.

Det vil være annerledes når du er frisk enn når du er syk.

Gjør ditt beste under alle omstendigheter,

så vil du unngå å dømme deg selv og angre.


I går fant jeg endelig igjen en av mine favorittbøker, boken DE FIRE LEVEREGLER skrevet av Don Miguel Ruiz i samarbeid med Janet Mills.

Dette er en lettlest bok med ett innhold som jeg tor treffer de fleste av oss.

De tilsynelatende enkle levereglene er baser på de gamle toltekernes visdom.

Tilsynelatende enkle…, for vi er jo “bare” mennesker og møter stadig nye situasjoner,

gamle mønster og mange av de samme utfordringene gang på gang…

Men det er en øvelse og øvelse gjør mester sies det.

Jeg for min del har virkelig dratt stor nytte av disse levereglene som f.eks hvis barna mine har gruet seg til prøver på skolen,

har jeg alltid sakt at hvis du gjør ditt beste er det ingen som kan hverken forvente eller forlange mere.

Noen av det jeg liker aller best er at forfatteren selv sier at også han må minnes på disse reglene gang på gang 🙂

Jeg har også kjøpt meg kortene som er basert på boken og i dag trekkte jeg dette kortet til deg 😉

Forsiden↑ og baksiden↓

Hvis du ikke allerede har lest denne boken er det ihvertfall en bok jeg kan anbefale deg på det varmeste ♥

En fin gave til deg selv eller noen du er glad i ♥
Med ønske om en fortsatt fin dag til deg fra Engla

9 kommentarer
    1. Et godt tips, den så fin ut .-) Og det er så riktig de reglene, og så enkelt. Vi skal ikke GÅ UT FRA så mye, angående andre.. 🙂 Det er vår egen atferd, hodning, oppfatning, innstilling osv vi kan gjøre noe med, og endre, og bruke mye energi på ANDRE i forholdt til dette blir bare slitsomt 🙂 Men sin egen hverdag og sitt liv kan man gjøre noe med, hver dag <3 Ha en fin dag søta :-)Klemmer <3

    2. Herlig Engla <3 Bruker de ordene hele tiden, hvis man vet man har gjort sitt beste er det godt nok i bøtter og spann 😀 av og til er ikke det beste godt nok men da kan man finne ut hva som ikke funka og gjøre et nytt forsøk bare :DD Klæmme og ønsker en fiiiin dag <3

    3. frodith: Så sant, så sant frodith <3
      Man må starte med seg selv og man klarer heller ikke å forandre andre enn seg selv, men ved å forandre seg selv og sin egen innstilling kan mye skje i forhold til andre også 🙂

      Ha en fortsatt fin kveld og en riktig god natt fineste frodith <3
      Nattaklem fra Engla

    4. ladyaugust: Så bra <3
      Da har vi ihverfall skjønt det begge to og det er en god begynnelse 😀

      Ønsker deg en fortsatt fin kveld og en gooood natt <3
      Nattaklem til deg fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg