Helgens bruktfunn

I helgen tok jeg med meg min gode venninne fra Trysil på en liten shoppingrunde her i Spydeberg.

Inspirert av mine bruktfunn var kun klar for å gjøre noen kupp 🙂

Først en tur på den nye second hand butikken som åpnet på lørdag.

Der var det masse folk og masse fint og se på

og kjøpe….

Min venninne kjøpte bl.a den røde lommeboken som vises på dette bildet

Jeg kjøpte meg denne Onlybuksen og skinnbeltet

og denne fine hårbøylen med sommerfugler.

Dette fikk jeg for under hundre kroner ♥

Godt fornøyde bar det til neste bruktbutikk

og der har de ett eget retrohjørne.

En boks med oppskrifter, akkurat sånn som mine besteforeldre hadde da jeg var lita.

Hardybøker,

og akkurat like kjeler som vi hadde hjemme da jeg vokste opp 🙂

Er det noe du kjenner igjen fra da du vokste opp?

Denne gangen ble det bare se, men ikke kjøpe på denne butikken for min del men min venninne fikk kjøpt seg en kjempefin gammel stol og norgesglass.

En vellykket shoppingtur med andre ord ♥

 

Liker du å titte/handle i bruktbutikker?

 

Med ønske om en fortsatt fin kveld til deg fra Engla


#interiør
14 kommentarer
    1. Her så jeg igjen både det ene og det andre fra barndommen ja. :o) En sånn oppskriftsboks tror jeg at jeg har på loftet fortsatt. Termosen så veldig kjent ut. Hardybøkene ligger også i ei eske på loftet, sammen med Bobseybarna og et par klassikere til. Har ikke hjerte til å kaste dem. Boksen med gul blomst og lokk har jeg også sett før, sammen med pinnespillet og den eple-skåla … Morro gjensyn!
      Nei, jeg går sjelden i bruktbutikker. Ikke engang hvert skuddår. Mulig jeg må ta meg en tur etterhvert. Kan jo finne litt av hvert er skjønner jeg.

    2. Marit: Så gøy 🙂
      Ja det er vel typisk 70-talls stil.
      Det er både spennende og gøy å ta en titt på bruktbutikkene synes jeg og den som er her i Spydeberg skal virkelig ha ros for å lage fine utstillinger.

    3. Synes det er gøy å titte litt i bruktbutikker, kjøper kanskje ikke så mye men liker å se 🙂 Jeg kjenner igjen ca ALT som er i hyllene i den ene butikken. Jeg liker veldig godt når de har samlet ting etter farger,som med de klærne og tingene der :-). Så koselig med venninnebesøk da 🙂 Jeg skal til Spydeberg i helga igjen 🙂 Til venninna mi, plutselig går vi nok på hverandre 😉 Ha en fin kveld, fineste Engla 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    4. Så spennende butikker. Så da en del som jeg husker min mor hadde og slike kasseroller hadde jeg når vi flytta sammen.:)
      Koselig å ha med seg venninne på slike shoppingrunder:)

    5. frodith: Jeg er helt enig med deg.
      I denne butikken hadde de sortet det meste etter farger og det gjorde det hele veldig ryddig og oversiktlig.
      Venninnebesøk er alltid koselig <3
      Blir spennende å se hvor lenge det går før jeg plutselig står ansikt til ansikt med verdens fineste frodit 🙂
      Skal du forresten på visninger her da 😉

    6. He-he… ikke helt ennå tror jeg.. Jeg må få mannen litt innpå tanken først,men jeg hinter kraftig hver gang jeg har hørt noe, fra deg eller andre 😀 Og jeg skal ta lappen i år… så jeg forberder meg på en måte 😉 Og sparer penger… Kommer snart… 😉 Klemmeflat <3

    7. Artig 🙂 var masse gamle ting å kjenne igjen her 🙂 Sånn oppskriftsboks fikk jeg en gang i tiden, tok så mye plass så den havnet i bosset.
      Er gøy med bruktbutikk.
      Er innom Fretex innimellom for å se om jeg finner noen gamle skjenker å pusse opp 🙂
      Klem

    8. Stolen ble perfekt på kjøkkenet,lommeboka ler de av på jobben:)) jeg koste meg masse og setter veldig stor på second hand butikker.:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg