Grønnsakssuppe – kjempegod i dag og enda bedre i morgen

Både barna og jeg er veldig glad i lapskaus og grønnsakssuppe, så i dag handlet jeg inn grønnsaker og satte igang.

En liten kålrot,

syv gulrøtter,

syv nypoteter,

to løker,

litt purreløk,

fem buljongterninger,

1,2 dl vann

600 gram brunet karbonadedeig 

La det småkoke til grønnsakene er passe myke.

Servert i sommerfuglskål 🙂

Salt og pepper tar jeg på til slutt av hensyn til lykkeliten.

Kjempegodt, fort gjort, billig og enkelt.

Vil du gjøre det enda enklere kjøper du frossen lapskausblanding på poser i stedet for å kutte grønnsaker selv. Ikke like godt, men helt greit det også.

Godt i dag, men enda bedre i morgen ♥ og da kommer min datter på middag også ♥

 

Ønsker deg en riktig god helg!

Klem fra Engla♥

 

 

Minner om →giveaway←  med trekning 1 august

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 


 

9 kommentarer
    1. Deilig! Slik mat spiser vi masse av i Stusslivegen når skolen begynner. Herlig lettvint, sunt og godt!
      Kan kjenne lukten og får vann i munnen når jeg ser bildene dine 😀

    2. Takk for påminnelsen! Glemmer å lage sånt, og det er jo så godt. Takk for tipset med karbonadedeig. Da slipper jeg å stresse med kjøttet. Supert for meg som ikke er spes glad i å lage mat:)
      Ha en fin helg:)
      Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg