Diy-shorts av jeans

Har du en gammel bukse liggende som kan ofres for en solskinnsdag?

Finn frem saksa og du har en olashorts på null komma niks.


 I helgen laget jeg meg en “ny” olashorts.

Utgangspunktet var denne buksen, se →Batikk – “nye” klær for en tier eller to ( del 2 )

Jeg laget batikkmønster på den i vinter, men brukte den fortsatt ikke…

så da tenkte jeg at jeg like gjerne kunne lage meg en shorts.

For det har jeg behov for 🙂

Først klippet jeg av beina, så klippet jeg litt til og enda litt…

også laget jeg litt frynser nederst

Da jeg var på den lokale stoffbutikken forrige uke for å kjøpe bånd til mine

armbånd av bokseåpnere 

fikk jeg øye på denne fine ugla.

Ett strykemerke som jeg satte på baklomma.

og sim salabim, så har jeg jammen fått meg en ny shorts 🙂

Så nå er det bare å nyte sommeren ♥ 

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Engla♥

 

 

13 kommentarer
    1. Både søt og tøff <3 Litt som deg 🙂
      Du er kjempeflink med gjenbruk og det synes jeg er så bra. Er alt for masse bruk og kast.
      Ha en finfin kveld Engla <3
      Klemklem

    2. Ja, shorts kan man lage av gamle bukser, og fine vesker 🙂 Jeg kler IKKE shorts lenger synes jeg.. 😀 Blir mer Kjoler OVER knærne… 😉 Fint med litt sånne merker og ting og tang å stryke eller sy på 🙂

    3. Fru Stussli: Tusen, tusen takk kjære deg <3
      Ja jeg prøver å se mulighetene fremfor begrensningene 🙂
      Ha enn finfin kveld du også Bente <3

    4. frodith: Ja man kan lage masse rart ut av gamle klær og det er nok bare fantasien som stopper en der også 🙂
      Ha en fin kveld fine frodith <3

    5. ladyaugust: Så koselig <3
      Nå ble jeg kjempeglad!
      Jeg har akkurat tittet innom hos deg og kommer garantert til å komme tilbake igjen og igjen 😀

    6. Kjempesmart å klippe av bukser 🙂 jeg har ofte gjort det til min sønn som sliter av kanten nede på alt av bukser 🙂 Vipps, sommerklær uten å betale for det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg