Heklet hunde/katteseng av sengetøy (oppskrift følger også med)

I dag har jeg heklet hundeseng til min kjære lille Susie som er født 06.06.06 og dermed har bursdag i dag ♥

Etter å ha heklet filleryer i lange baner var det gøy å finne på noe nytt.


Utstyr:

Ett laken i strimler på 3 cm (+/-)

En saks

Heklenål str 15

TID: ca 1 time

 

Her kommer oppskriften min:

1. omg: Lag en ring ved å hekle fem luftmasker.

Hekle seks fastmasker i ringen.

2. omg: Hekle to fm (fastmasker) i hver fm

3. omg:Hekle to fm  i annenhver fm

4. omg:Hekle to fm  i hver tredje fm

5. omg: Hekle to fm i hver fjerde fm

6. omg:Hekle to fm i hver femte fm

7. omg:Hekle to fm i hver sjette fm

8.omg:Hekle to fm i hver syvende fm

Etter åttende omg. målte sengen ca 40 cm og var mer enn stor nok for Susie,

så da bare fortsette jeg å hekle rundt og rundt uten økninger i fem omganger for å få en liten kant rundt sengen.


Hvis du velger å bruke oppskriften min på nettet, vil jeg sette pris på at du linker tilbake til denne siden.

Med dette ønsker jeg deg en riktig fin kveld!

Klem fra Engla♥

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 


#hekling #hekle #håndarbeid #hjemmelaget #hobby #diy #gjenbruk #redesign #gds #sds #filler #sengetøy #chihuahua #hund #kjæledyr #miniatyrhund #mylove #hundeseng #diyhundeseng
19 kommentarer
    1. Herlig seng 🙂 Så søte sukker-unge-farger 🙂 OG det er hun nok 😉 Og nesten som hun skal ha hotellopphold, med “sjoko” på puta og alt 😉 Du jeg lurer på noe med arbåndene også, den lille tappen som er bak på de boks-dingsene, det blir en tapp når du river dem av boksene… skal den bare BRETTES ned liksom..? eller klipper du vekk eller? 🙂 Klem <3

    2. frodith: Tusen takk kjære deg <3
      Ja jeg håper hun får mange fine stunder i denne hotellsengen 🙂

      Den tappen bak på bokseåpnerene fjernet jeg med en liten tang 🙂
      Er du i gang med prosjekt armbånd av bokseåpnere?
      Klem <3

    3. Hanne: Tusen takk Hanne 🙂
      Susie er jo bare 1,9 kg og da trenger man ikke store sengen 🙂
      Sengen passer egentlig veldig fint til katter også.

    4. Snart i gang… Må samle noen boks-åpnere først,men i løpet av helga er det nok nok 😀 Hvor mange brukte du på et armbånd? Jeg har ikke noe sånne tenger.. men ser ut som jeg kan bare brette den inn 🙂

    5. frodith: Jeg har brukt 14 og 15 på mine og på noen av de bare brettet jeg ned den flippen og det gikk veldig bra 🙂
      Lykke til!

    6. Den ble superfin! Er en heldig syvåring som kan krabbe opp i denne i kveld <3
      Nå fikk jeg lyst til å rive å hekle filler igjen 😀
      Ha en finfin kveld flinkeste Engla
      Klemklem

    7. Fru Stussli: Tusen takk søte deg <3
      Bursdagsbarnet er hos min datter, så hun får ikke sengen sin før i morgen,
      så da blir det spennende å se om den blir godkjent 🙂

      Ja du må frem med fillene og trylle frem noe fint igjen du også 🙂
      Du som har en ordentlig tryllestav å hekle med 🙂

      Ønsker deg en fortsatt fin kveld og en riktig god natt!
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg