DIY – heklet teppe av sengetøy

Da er enda ett stort teppe av gamle filler ferdigstilt.

Denne gangen i pastellfarger.

Teppet er laget av strimlet sengetøy, så da heter det vel egentlig  fillerye

Denne gangen endte det opp på 115 ca i diameter og flyttet rett inn på kjøkkenet mitt 🙂

Ja jeg har virkelig fått “blod på tann”, så dette er nok absolutt ikke det siste teppet du vil se her 🙂

Dette er teppe nr 5 som jeg har laget i løpet av tre uker og jeg er godt igang med enda ett 🙂

 

Hva synes du om teppet?

Har du prøvd noe lignende?

 

 

 

 

Ønsker deg en  superfin dag!

Klem fra Engla♥

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←  

#gjenbruk #redesign #DIY #interiør #tips #ideer #hobby #kreativt #teppe #gulvteppe #hekling #crochetrug #hekletgulvteppe #reuse #rug
12 kommentarer
    1. Dette ble kjempefint også. Sommerlig og fint. Jeg har også fille på kjøkkenet. Det er jo så greit å slenge i maskinen hvis man søler. Perfekt!
      Du har fått skikkelig fart på heklekroken!
      Klemklem

    2. Et flott teppe,du er helt utrolig når det kommer til hekling med filler,og alt har gode samstemte farger.Du må no ha litt av et lager med sengetøy også da 🙂

    3. Enda en kjempestilig fillerye 🙂 søte pastellfarger.
      Blod på tann ja, hva når du går tom for sengetøy, det ville jo vært dumt nå som du syntes dette er så kjekt.
      Du får ha en sengetøy-innsamling i nabolaget ditt, hehe eller på bloggen 🙂
      Ser selv med min veske-sying, men nå har fantasien stoppet meg litt. Da er det greit med bestillinger på flaggveskene, så har jeg noe å sy på.
      Ha en strålende dag

    4. Så fin..
      Jeg kjenner den følelsen av å bli hekta på dette.
      Jeg venter bare på sol så jeg kan sitte ute å rive filler, men filler`n det blir da ikke sol:)
      Går du tom for filler er det bare å spørre på FB, det gjorde jeg , det er flere dager at det ha hengt poser med sengetøy på grinnstolpen her, så det var lønnsomt.

    5. BenteO: Tusen takk beste Bente <3
      Ja der var det jeg også tenkte. Når det blir sølete er det bare å putte det i maskina, enkelt og greit 🙂
      Og heklekroken, ja den går varm her om dagen, hihi

    6. Kjempefint teppe, jeg har ennå ikke begynt med noen ryer. Prøver meg på klær og vesker. Men den du hadde laget her var veldig fin, og ser STOR ut liksom 🙂 Fint med pasteller nå på sommeren også 🙂 Ha en nydelig dag 🙂 Klem <3

    7. fruensvilje: Tusen, tusen takk kjære deg <3
      Mine sengetøy er for lengst brukt opp, så nå er det familie og venner som har "ofret" sengetøyet sitt 🙂

    8. Lisbeth Pedersen: Tusen takk Lisbeth <3
      Det er godt å ha gode venner og familie som stiller opp med sengetøy 🙂
      I tilegg er det bruktbutikker her, så jeg gir meg ikke enda 🙂

      Du kan sikkert også finne mye fint stoff på bruktbutikker.

    9. Hanne: Tusen takk Hanne 🙂

      Tusen takk for tipset, det skal jeg jammen gjøre 🙂
      Når man bor i norge må man bare passe på så fort anledningen byr seg, så jeg sitter ute og river bare det er oppholdsvær jeg. (har forresten sittet ute i regnet en gang også, men under tak.

    10. frodith: Tusen takk søte deg <3
      Ja denne rya er litt større enn de første jeg laget 🙂

      Du vet at du også kan lage ryer av det stoffgarnet du bruker?
      Så faktisk flere oppskrifter på nettet i går 🙂

      Ha en fortsatt fin dag du også!
      Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg