Lykkelitens drømmefanger

Jeg har alltid vært innteressert i indianere og deres kultur og for ti år siden startet jeg nettbutikken Drømmefangeren.

 Dette skal jeg fortelle litt mere om i ett av mine neste innlegg, men i dag fikk jeg lyst til å vise frem den fine drømmefangeren lykkeliten har over senga si ♥

Til drømmefangeren knytter det seg mange historier og myter.
Både om deres utseende og virkemåte.
Når du anbringer en drømmefanger til stedet du sted du sover,
vil drømmene som kommer svevende til deg bli distrahert av drømmefangeren.
Som en bie tiltrekkes av blomsten, vil drømmene tiltrekkes av drømmefangeren,
som med sitt spinn venter på at drømmene skal gå i fellen.
Og det uunngåelige skjer :
Drømmene som kommer svevende inn i rommet fanges opp av drømmefangerens nett og holdes fast.
Men så:
Drømmefangeren har den forunderlige evnen at den kan skille mellom gode og dårlige drømmer og siden drømmefangeren vil alt godt ,
slipper den straks løs de gode drømmene så de kan finne deg og du kan drømme dem.
Er det derimot en vond drøm som går i fellen så holder drømmefangeren fast på den og slåss med den hele natten og når de første solstråler treffer drømmefangeren så oppløses de vonde drømmene som dugg for solen.

Det fortelles at det er de oppløste vonde drømmene som danner morgentåken og det er nok derfor det er mest morgentåke i områder med mange drømmefangere.
Således har jeg blitt fortalt dette av en god venn♥ 
(denne historien pleide jeg å sende med til alle som kjøpte drømmefanger) 
Jeg har selvfølgelig en drømmefanger på rommet mitt jeg også,
en STOR en :)♥
Har du drømmefanger?
Med ønske om en fortsatt fin dag til deg fra Engla♥ 


10 kommentarer
    1. Jeg har alltid hatt drømmefangere på rommet til datteren min, når hun fylte 18år fikk hun tattoert en på ryggen, pluss at hun fortsatt har en i taket, hun elsker dem. 🙂 Jeg har prøvd å lage et par varianter, som jeg ikke har fått lagt ut ennå. Kommer snart.. 😉 Ser ut som vi har noe til felles når det kommer til interesse for indiansk kultur. <3

    2. Jeg har ikke en drømmefanger, men noen av ungene har. Jeg syns de er kjempe fine, men har aldri tenkt at jeg skulle hatt den, enn så lenge…Men så greit å høre litt historien bak disse:-)

    3. Har aldrig hørt om drømmefangere før jeg,no er ikke jeg en som drømmer så mye,men skulle hatt en i ungdomstiden min da drømte jeg ofte fæle drømmer

    4. frodith: Det er mange som ikke husker drømmene sine.
      Jeg har perioder hvor jeg husker alt for mye og andre perioder hvor jeg ikke husker noe… 🙂
      Men vi drømmer visst alle sies det om vi husker dem eller ei 🙂

    5. Lin Celine Haugom: Så gøy 🙂
      Jeg har også tattoert en drømmefanger, men jeg har den på armen.
      Spennende med hjemmelaget drømmefanger.
      Må følge med på bloggen din fremover jeg da 🙂

    6. Fru Stussli: Ja drømmefangere er koselig å ha og er ekstra fine for barn som har vonde drømmer 🙂
      Lykkeliten har ikke hatt vonde drømmer enda tror jeg, men min eldste datter hadde en del mareritt da hun var lita og da hjalp det å ha en drømmefanger <3

    7. fruensvilje: Ja da skulle du hatt en drømmefanger i ungdommstiden vet du også vet du at de finnes hvis du skulle trenge en igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg