Fra sengetøy til hekletøy – første prosjekt = ferdig!!!

Ja nå kan jeg med stolthet vise frem mitt første hekleprosjekt i voksen alder 🙂

Litt gøy å ta bildet på denne måten, for da ser det så stort ut 🙂

Det hele begynte altså med mitt lilla sengesett som jeg rev opp i filler.

For så å hekle med fillene 🙂

Med god hjelp fra min mor kom jeg i gang på søndag

og innen kvelden var omme klarte jeg altså å knekke heklenåla.

(End of day one)

Men med ny heklenål, pågangsmot og masse godt humør klarte jeg i går å bli ferdig med fillerye nr en.

(og godt igang med nr to..)

Den er litt over 90 cm i diameter.

Kunne kanskje tenkt meg en litt større også, men med liten leilighet blir det små filleryer, 

sånn er det bare 🙂

Denne fillerya er altså ett dynetrek til dobbeltdyne og to putevar.

 

Men nå er jeg spent 🙂

Hva synes du?

 

Tusen takk for at du titter innom meg og min kreative verden ♥ Ønsker deg en herlig kveld videre!

Klem  fra Engla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

#gjenbruk #redesign #DIY #interiør #tips #ideer #hobby #kreativt #teppe #gulvteppe #hekling #crochetrug #hekletgulvteppe #reuse #rug
18 kommentarer
    1. Den ble nydelig, liker det ekstra når de er fargerike jeg 🙂 Og liten leilighet, liten rye. Skal nok lage en jeg også. Tror jeg har laken i massevis ja… 😀 Hvor tykke lager du? Og du klipper ikke av da eller? blir ikke knuter og sånn? Ha en fin dag Engla 🙂

    2. frodith: Tusen takk søte deg 🙂
      Strimlene er mellom to og tre cm sånn ca 🙂
      Ingen knuter. I skjøtene legger jeg bare strimlene over hverandre i overgangen fra den ene til den andre.
      Så da er det bare å dra frem laken og rive i vei 🙂

    3. Kjempefin! Så moro Engla 🙂 Lilla er jo veldig deg også da!!
      Passet til gulvet og alt mulig.
      Etter 90 begynner ryene og bli ganske tunge. Så det er greit å stoppe der pga det også 🙂
      Gleder meg til å se hva “rye” nr 2 blir!!
      Ha en finfin kveld

    4. Så fint det ble!!! Deilig når man kan bruke ting man har i huset, og trylle skatter ut av det!!! Lekker farge, helt deg! Blir inspirert, men må holde igjen nå. Her må jeg avslutte noen av de påbegynte prosjektene!!! Sov godt!

    5. Siv: Tusen takk Siv-Inger 🙂
      Ja man blir lett revet med av alle de kreative blogginnleggene på de forskjellige bloggene her, så det er sikkert greit å “holde tungen rett i munnen” 🙂
      Jeg blir ofte revet med og glemmer helt hva jeg egentlig holdt på med 🙂

    6. Bente og Lars O: Tusen takk snille deg 🙂
      Ja lilla er jo min yndlingsfarge, så da passet det fint å starte med den 🙂
      Merket at det ble tyngre de siste rundene, men det hadde vært gøy å lage en større også.
      Ønsker deg en superfin 1 mai 🙂
      Klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg