Dagens middag – tjelknøl

Ja i dag har vi spist tjelknøl til middag.

Veldig lettvint og utrolig godt ♥

Lykkeliten satt bare og sa mer, mer og min datter som i utgangspunktet ikke er så begeistret for kjøtt, 

forsynte seg også flere ganger av dette :

Som tilbehør hadde vi soppstuing, poteter og fløtesaus.

Har du smakt tjelknøl?

 

Med ønske om en fortsatt fin søndagskveld fra Engla♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og er du på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

 

 

 

#mat #matogdrikke #matblogg #tjelknøl #oppskrift #yummi #middag
10 kommentarer
    1. Bente og Lars O: Det er oksestek som legges i ovnen da den er dypfryst.
      Først langstekes den og etterpå skal den ligge i saltlake noen timer.
      Kjøttet blir utrolig mørt og saftig 🙂
      Godt å bruke som pålegg også 🙂

    2. Bente og Lars O: Ja dette må du prøve !
      Man kan bruke viltkjøtt også, for jeg tror opprinnelig det var elgstek de laget det av 🙂

    3. Helt klart! Jeg er som din datter ikke så glad i kjøtt. Dvs jeg spiser helst kyllingkjøtt… mørkt kjøtt er tungt å fordøye og jeg er ikke så lykkelig med det. Tenker dette blir så mørt at det er lettere for magen 🙂

    4. jeg har bare spist tjælknøl av elg,og det kan også anbefales..Helt konge var det:)
      Middagen din så kjempe god ut:)

    5. Bente og Lars O: Ja, jeg er heller ikke så glad i det mørke kjøttet.
      Liker ikke så godt den tunge metthetsfølelsen det gir…
      Men dette kjøttet skal skjæres i løvtynne skiver og jeg tror faktis ikke at vi spiste mer enn 250 gram til sammen.
      Jeg ble mett, med godt mett 🙂

    6. for life: Tusen takk kjære deg 🙂
      Ja jeg vil tro det er kjempegodt med elg 🙂
      Jeg har bare laget med reinsdyr og okse, men må nok prøve med elg jeg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg