Badesalt – made by me :)

I går kveld laget jeg badesalt med duft av lavendel.

Det eneste jeg trengte var:

Havsalt

Konditorifarge (rød og blå)

Eterisk olje (lavendel)

Først tok jeg havsalt i en bolle

og blandet i litt rød konditorifarge.

Fargen justerte jeg ved å ta mer dråper eller mer salt avhengig av om jeg ville ha lys/mørk rosa,

eller rødt.

For å få lilla blandet jeg rød og blå konditorifarge.

Til slutt tilførte jeg noen dråper lavendel før jeg puttet alt på forskjellige glass.

Jeg valgte lavendel fordi den både er forfriskende og beroligende.

En “partyhatt” må også til 🙂

Made by Engla♥

For oss som ikke har badekar, er det bare å ta av lokket,

men beholde partyhatten på og og vips så du  har du en fin luftfrisker som sprer en behagelig duft av lavendel♥

 

Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

Klem fra Engla♥

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←


11 kommentarer
    1. Siv: Bare hyggelig 🙂
      Det gleder meg at andre også kan bli innspirert av det jeg holde på med.
      Tusen takk for tilbakemeldingen, jeg er veldig takknemelig for det 🙂

    2. Å s smart, har du brukt sånn luktolje bare?? Dette fikk jeg jammen lyst til å prøve men bruker du det i vannet når du bader eller bare for å få lukt på badet??
      Dette var noe jeg fikk kjempe lyst til å gjøre… 🙂
      Ha en fin fin dag..

    3. dumildemilla: Ja den er dekorativ, dufter godt og er god å ha i badevannet.
      Rene kinderegget 🙂
      En fin liten gave er det også, så hvis man først skal lage det er det like greit å lage litt ekstra 🙂

    4. Mays`hobbyside: Jeg har brukt eterisk olje som jeg kjøpte på apoteket, så dette saltet kan du fint ha i badevannet 🙂

      Men hvis du kun skal ha det som duft kan du jo like gjerne bruke andre duftoljer.
      Lykke til!

      Ha en fin dag du også!
      Klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg