Batikk – “nye” klær for en tier eller to ( del 1 )

Da jeg gikk på Elverum folkehøgskule for snart 100 år siden,

hadde jeg batikk som valgfag.

Jeg elsket batikk!

Ja,

jeg tror jeg farget alle de klærne jeg kunne farge og var godt i gang med mamma sitt kleskap også 🙂

I tilegg laget jeg puter, duker og gardiner.

Nå er det noen år siden jeg prøvde meg, men i går satte jeg igang igjen♥

Først var det frem med to gensere:)

Jeg brukte to forskjellige teknikker.

På den ene brukte jeg gummistrikker og på den andre surret jeg hyssing (STRAMT)

også la jeg de i sterkt klorvann og lot de ligge der i ca 1 time.

(men tiden avhenger av hvordan fargen reagerer og hvor sterke kontraster man vil ha)

Her har jeg begynt å fjerne gummistrikkene.

Jeg synes at dette er så utrolig artig, for det blir jo aldri to like ting.

Dette er den jeg brukte gummistrikker på ↑

og denne brukte jeg hyssing på ↓ (og en gummistrikk)

Disse genserene var i utgangspunktet lyse i fargene, 

så kontrasten blir ikke så stor.

Men,

nå har jeg lagt en bukse og en mørkere genser i bløtt,

noe jeg tror blir kjempestilig!

Det skal jeg vise dere litt senere i dag 🙂

 

Med ønske om en strålende fin fredag fra Engla ♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←

4 kommentarer
    1. 🙂 Husker det gikk mye slikt der oppe ja, alle fikk tilslutt ett plagg eller to med batikk:)
      Men husker ikke om jeg var en av de da, hehehe.
      Men helt klart en artig ting gjøre om klærne evt har mistet litt farge – eller man vil “pimpe” opp en ellers kjedelig genser:)
      Stilig uansett :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg